SPECIÁLNÍ VEČER: After Blue (ztracený ráj)

FR
EN, CZ

SPECIÁLNÍ VEČER: After Blue (ztracený ráj)
(Francie, 2021, 127 min)

Režie: Bertrand Mandico

Hrají: Elina Löwensohn, Paula Luna, Vimala Pons

Sci-Fi
Ve francouzském znění s anglickými titulky a českými titulky

Projekce filmu After Blue (ztracený ráj) za účasti režiséra snímku Bertranda Mandica.
Ve spolupráci s FAMU

Režisér Bertrand Mandico představí svůj film a po filmu bude následovat debata s režisérem.

Ve vzdálené budoucnosti na divoké planetě se osamělá teenagerka Roxy smiluje nad ženou odsouzenou na smrt pohřbením do písku a vysvobodí ji. Jakmile ji osvobodí, trestankyně začne rozsévat smrt. Za trest jsou pak Roxy i její matka Zora vyhnány z osady a odsouzeny k tomu, aby vražedkyni pronásledovaly a vypátraly. Obě ženy tak ve snaze přežít putují prapodivnou krajinou obscénního ráje…

Mandicův druhý celovečerní film After Blue (ztracený ráj), který kombinuje fantasy a western v ženském prostředí a noří se do proměn žánrové kinematografie, byl v roce 2020 uveden v soutěži filmového festivalu v Locarnu, kde získal Cenu mezinárodní kritiky FIPRESCI. Snímek vstoupil do kin v roce 2022 a získal významná ocenění na festivalech žánrových filmů, jako je Mezinárodní filmový festival v Sitges, Fantastic Fest v Austinu či cenu Midnight Madness na festivalu v Torontu.


Bertrand Mandico

Bertrand Mandico je francouzský filmový režisér, absolvent filmové školy Les Gobelins, která se specializuje na animovanou tvorbu. Po několika animovaných filmech s éterickou a surrealistickou atmosférou, jako je snímek Le Cavalier bleu, který získal cenu za nejlepší projekt na Mezinárodním festivalu animovaných filmů v Annecy, se režisér zaměřil na hranou tvorbu. Nejprve se věnoval filmům na zakázku, v nichž rozvíjel neobyčená pojetí různých světů (videa, minisérie), poté se zaměřil na krátké hrané filmy s důrazem na radikální pojetí.

Bertrand Mandico natočil celou řadu filmů se zvláštní atmosférou: krátké filmy, středometrážní snímky, hrané filmy a experimentální eseje. Ve svých filmech pracuje na křížení žánrů: Il dit qu'il est mort (western a meditace), Les Garçons sauvages (dobrodružný film a fantasy), Ultra Pulpe (fantasy a romantismus), Essai 135 (věda a impresionismus), Mie, l'enfant descend du songe (tanec a hypnóza) atd.

Jeho filmová tvorba je předmětem výstav a instalací. V roce 2019 natáčí několik filmových videoklipů pro skupiny Kompromat a M83.

Filmová tvorba Bertranda Mandica bývá často definována jako "experimentální entertainment". Režisér pracuje s kódy filmové tvorby pro široké publikum a zároveň si vypůjčuje stylistické formy z experimentální kinematografie. Filmové vyprávění, které se pohybuje na pomezí několika žánrů, je plné odkazů na umělecké filmy a nese v sobě esoterický rozměr.

Ve spolupráci s FAMU